GC#64 Gliwice - Zamek Piastowski

10:50 BrokenBrancH 1 Comments

Nowy Rok nadszedł niespodziewanie. Prawie miesiąc minął od mojego ostatniego, znalezionego kesza. Natłok obowiązków, kapryśna pogoda to główne czynniki, które spowodowały, że swoje hobby musiałem odłożyć na bok. Ale nie na długo. W myśl zasady - ktoś musi pracować, żeby ktoś inny mógł mieć urlop - wykorzystałem sytuację, robiąc jednocześnie dobry uczynek i podwożąc żonę do pracy. Postanowiłem więc wykorzystać chwilę w tętniących (jak zwykle) życiem Gliwicach i znaleźć jednego kesza na szybko. Chociaż plany były większe, to jednak poprzestałem na jednym. Udałem się w okolice Zamku Piastowskiego, gdzie bez problemu, na kordach znalazłem skrzyneczkę GC4Z801. Zamek jest jednym z najstarszych obiektów znajdujących się w Gliwicach, którego powstanie należy liczyć w okolicach XIV wieku, gdzie mniej więcej w tym samym okresie powstawały mury obronne. Budowniczym zamku był książę Siemowit. Szerzej o samej historii można przeczytać klikając tutaj. Obecnie zamek jest ważnym punktem informacyjnym na mapie kulturalnej Gliwic. W budynku swą siedzibę mają działy: Historii i Dokumentacji Mechanicznej oraz Archeologii. 
Chwil parę pokręciłem się jeszcze po okolicy, ciesząc się dalej urlopem. Miasto od tej strony wygląda zupełnie inaczej niż w dni, podczas których jestem w pracy...hmm, chociaż może wygląda identycznie, jednak jeśli człowiekowi się nie spieszy to ma rzeczywiście więcej czasu, aby zobaczyć co wokół niego się dzieje i czego nie dostrzega kiedy jest zabiegany. Odłożywszy pojemnik na miejsce udałem się do domu, aby oddać się domowym obowiązkom - czyli dalszemu czerpaniu radości z dnia wolnego.

1 komentarz:

  1. Ten zamek piastowski jest wyjątkowy, zwiedziłem go przy okazji składania Wieńca bliskim na cmentarzu

    OdpowiedzUsuń