GC#63 Nowy cmentarz żydowski (Rzeszów)

23:23 BrokenBrancH 0 Comments

Kolejna podróż służbowa - tym razem trafia na Rzeszów. Niestety z braku czasu, dosyć ubogo jeśli chodzi o geocaching. Z Gliwic jestem w dwie i pół godziny w Rzeszowie, obalając tym samym mit o polskich drogach. Z uwagi na to, że jestem na miejscu spotkania jakieś 45 minut przed czasem, więc nie byłbym sobą gdybym nie wyniuchał jakichś ciekawostek w pobliżu. Najlepiej jakieś mało uczęszczane miejsce. Przeglądam więc listę aktywnych skrytek w pobliżu i wybieram jedną oddaloną od miejsca, w którym aktualnie się znajduję o jakieś 700 metrów i spacerkiem udaję się podziwiając okolicę. Trafiam w końcu na nowy cmentarz żydowski, oznaczony jako skrytka nr GC45VGW. Sam cmentarz został założony w 1849 roku i ma powierzchnię 2,5 hektara. Niestety brama była zamknięta, więc nie chciałem zbytnio buszować po okolicy, z uwagi również na fakt, że wspomniana brama znajduje się tuż obok przystanku autobusowego. Aby podjąć kesza, który jak na to miejsce nieźle się trzyma, musiałem poczekać aż podjedzie autobus i zabierze garstkę mugoli gdzieś w ciemną otchłań. Nie musiałem długo czekać, ponieważ stało się to dość szybko. Cmentarz został doszczętnie zdewastowany podczas drugiej wojny światowej. Liczne nagrobki, zostały wykorzystane do wybrukowania ulic, podobnie jak to miało miejsce, w odwiedzonym przeze mnie Cmentarzu Żydowskim w Kazimierzu Dolnym, który zwiedziłem miesiąc temu. Więcej informacji o rzeszowskim cmentarzu można dowiedzieć się klikając tutaj. Nie czekając już dłużej, po schowaniu kesza udałem się na miejsce spotkania, odstawiając tym samym przyjemności płynące ze zwiedzania i przez resztę dnia oddałem się obowiązkom.

0 komentarze: