GC#86 Mieszkańcom Woli (Warszawa)

22:01 BrokenBrancH 0 Comments

Miniony weekend był dla mnie dosyć krótki. Po lekkim zwiedzaniu Starówki z żoną, tym razem musiałem powrócić w poniedziałek do Warszawy sam. Zapowiadało się dużo pracy, ale na szczęście udało się znaleźć jakieś "okienko" w tym całym zabieganiu. Poniedziałek dość słoneczny, chwila przerwy, więc wyszukuję geocachingowe skarby w pobliżu hotelu. Ot jest praktycznie widoczny z okna. Tak więc aparat do ręki, długopis do kieszeni i gnam na drugą stronę ulicy. Miejsce docelowe,to pomnik upamiętniający masakrę ludności w dzielnicy Wola. Miejsce przy którym człowiek chwilę staje nieruchomo. Rzeź dokonana przez oddziały SS i policji niemieckiej w pierwszych dniach powstania warszawskiego. Był to bezpośredni rozkaz Adolfa Hitlera, którego szczytowy punkt, przypadł na dni 5-7 sierpnia 1944 roku, w których to zostało zamordowanych od 30 do 65 tysięcy polskich mężczyzn, kobiet i dzieci - prawdopodobnie była to największa masakra ludności w Europie podczas II wojny światowej. Sam pomnik został odsłonięty 27 listopada 2004 roku podczas obchodów 60 rocznicy powstania warszawskiego. Po chwili przemyśleń, zabrałem się za szukanie kesza. Trochę podejrzanie wyglądałem przy krzakach i właściciele samochodów z pobliskiej stacji benzynowej kątem oka mnie podglądali, więc jak tylko udało mi się odaleźć GC3T5EG, bez zastanowienia dokonałem wpisu i schowałem keszyk bez dekonspiracji. Z uwagi na pewien zasób czasu postanowiłem, że odwiedzę jeszcze jedno miejsce i tam się właśnie udałem.



0 komentarze: