GC#87 The Bridge Of Sighs (Warszawa)

13:37 BrokenBrancH 0 Comments

Kontynuując służbowe "okienko" udaję się do kolejnego miejsca, oddalonego o jakieś 700 metrów aby trafić do lokalizacji, przy której schowana jest skrzyneczka GC364H5. Podczas wojny, w tym miejscu znajdował się most nad ulicą Chłodną, który łączył Małe Getto z Dużym Gettem, aby nie zaburzać ruchu kołowego na ulicy. Konstrukcja ta była wysoka na dwa piętra, do której z każdej strony prowadziły pięćdziesięciostopniowe schody i była największą z czterech pieszych przepraw mostowych na terenie getta, a została zlikwidowana w 1942 roku wraz z likwidacją małego getta. Dla upamiętnienia w 2011 roku zbudowana została instalacja świetlna. Jeśli chodzi o sam keszyk to jest to magnetyk, umieszczony na konstrukcji. Trochę mi zajęło podjęcie, ponieważ znajduje się on tuż obok przejścia dla pieszych, więc oczywiście należało użyć sposobu na turystę, aby ludzie nie zwracali na mnie uwagi. Na ławeczce obok dokonałem szybkiego wpisu, pokombinowałem ze schowaniem go we właściwe miejsce i zakończyłem dzisiejszy spacer. Niestety należało wrócić do obowiązków, żołądek mówił to samo...







0 komentarze: