GC#88 Lodz #3 - Beczki Grohmana (Łódź)

23:47 BrokenBrancH 0 Comments

Druga połowa kwietnia to trochę dla mnie pracowity okres, który oczywiście bogaty jest w podróże służbowe. Po zakończeniu wszystkich prac biurowych w piątek o 17.00 (przygotowania do większego eventu), pakuję przysłowiowe walizki i ruszam na Gdańsk. Plan jest taki aby zdążyć przed północą i wyspać się, aby wcześnie rano przygotować wszystko "na błysk". Jak się okazało po drodze mam zgarnąć operatora w Łodzi. Parkuję więc pod łódzką filmówką i czekam. Okazuje się, że będzie ze sprzętem za 15 minut, co daje mi wspaniałą okazję do sprawdzenia okolicy w geocachingowe skarby Łodzi, a jak wiadomo miasto również słynie z różnych perełek. Jak się okazuje jakieś 300 m od filmówki jak znalazł znajduje się skrzyneczka GC39P15. Tytułowe Beczki Grohmana to brama do wejścia fabryki przy ulicy Targowej 46, która powstała w 1896 roku. W latach 1945-1989 mieściły się tu Zakłady Przemysłu Bawełnianego. Łuk bramy w stylu neogotyckim oparty jest na dwóch kolumnach w kształcie szpulek nici i to właśnie one zostały nazwane beczkami. Obiekt obecnie należy do Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i jest to jeden z najbardziej znanych łódzkich zabytków (może i najważniejszy z nich). Kiedy już rozglądnąłem się wokoło, zacząłem szukać skrzyneczki. Na szczęście niewidoczny byłem dla ludzi, którzy przebywali na placu przed kamienicą obok. Początkowo myślałem, że to właśnie w jej murach schowano kesza, jak się jednak okazało miejsce schowania jest bardziej pomysłowe i trochę oddalone o kilka metrów od wskazań GPSa. No to szybki wpis, i rozlega się dźwięk telefonu - operator jest na miejscu, czas wracać do samochodu i dalej na Gdańśk...




0 komentarze: